Garantie geregeld | STO Garant

Om te voldoen aan de wettelijk verplichte garantiestelling maakt Zeilschepenverhuur Stofbergen gebruik van STO Garant, een door de Autoriteit Consument en Markt (ACM) erkende garantieregeling.  U kunt dit controleren via de STO Garant deelnemerspagina (www.sto-garant.nl/deelnemers).  Alle informatie over STO Garant vindt u op www.sto-garant.nl 

Bij elk (reis)aanbod van Zeilschepenverhuur Stofbergen op deze website leest u of de garantie van STO Garant van toepassing is.  In de garantieregeling leest u wat de garantie inhoudt en welke voorwaarden van toepassing zijn.  U vindt deze garantieregeling op de website van STO Garant (www.sto-garant.nl/downloads).

De werking

Indien de garantie van STO Garant van toepassing is op uw boeking, dan betaalt u de reissom niet aan Zeilschepenverhuur Stofbergen, maar aan de derdengeldenrekening van Stichting Derdengelden Certo-Escrow, een bij De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM) geregistreerde betaaldienstverlener.  Deze stichting derdengelden waarborgt uw reissom tot na afloop van uw boeking.  De dag na afloop wordt de reissom vrijgegeven aan Zeilschepenverhuur Stofbergen.  Mocht Zeilschepenverhuur Stofbergen voor het einde van uw boeking in financieel onvermogen geraken, dan voert STO Garant de garantie uit.  In de garantieregeling leest u hoe u daar in dat geval aanspraak op maakt.

Afdrukken E-mailadres

Privacy & Cookies

Per 5 juni 2012 is als onderdeel van de Telecomwet, de Cookiewet van kracht. Deze stelt eisen aan het gebruik van cookies door websites.

Op deze pagina wordt uitgelegd hoe we omgaan met persoonsgegevens en welke cookies er door onszelf en derden worden geplaatst.

Privacy

Wij gaan zorgvuldig om met geregistreerde gegevens zoals e-mail en namen. Wij verkopen geen e-mail of andere gegevens aan derden en geven niets uit handen. Ook met gegevens die met contactformulieren of via e-mail naar ons worden verstuurd gaan we zorgvuldig om. Deze persoonlijke gegevens worden als vertrouwelijke informatie behandeld.

Cookies

Een cookie is een klein bestandje welke met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door de browser op de harde schrijf van je computer wordt opgeslagen.

Wij plaatsen enkele cookies die noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website.

Het gebruik van cookies is van groot belang voor het goed laten draaien van onze website. Maar ook cookies waarvan je niet direct het effect ziet (zoals Google Analytics) zijn zeer belangrijk. Zonder anonieme input van bezoekers hebben wij geen beeld van het gebruik van de website en hoe we hem kunnen verbeteren.

De ‘tracking cookies’, die worden geplaatst voor analytische doeleinden of advertenties, zijn zogenaamde ‘third party cookies’. Deze cookies worden niet door ons zelf geplaatst, maar door derde partijen. Wij hebben deze derde partijen geen toestemming gegeven deze informatie vrij te geven. Ook deze derde partijen mogen wettelijk gezien niet zomaar informatie vrijgeven (privacy). Echter kan het gebeuren dat ze om juridische redenen verplicht worden dat wel te doen.

Afdrukken E-mailadres

FAQ

Hieronder vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen.

Staat uw vraag er niet bij? Neem dan vrijblijvend contact met ons op

Sarah Mergeay:    +31 (0)6 23 22 78 37
Harry Stofbergen:  +31 (0)6 53 64 26 76
U kan natuurlijk ook mailen naar:
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

+ Schip boeken algemeen:

Ik wil graag een schip boeken! Hoe werkt dat?
  1. U kunt telefonisch of per e-mail reserveren. Vermeld hierbij de volgende gegevens:
    • aantal personen
    • de periode waarin u wilt vertrekken
    • de duur van de tocht
    • catering zelf doen of laten verzorgen
  2. Als u hebt aangegeven te willen boeken, dan is het belangrijk dat u naast bovenstaande gegevens ook uw adres en bedrijfs-/verenigingsnaam aan ons doorgeeft.
  3. U ontvangt per e-mail een overeenkomst.
  4. Controleer de overeenkomst.
  5. Teken de overeenkomst binnen de 7 dagen voor akkoord en verzend het per mail of post terug naar ons.
  6. Na verzending, wordt de overeenkomst definitief.
  7. U ontvangt per e-mail de factuur.
Hoe weet ik of het schip beschikbaar is?

De beschikbaarheid van de Rival vindt u terug op onze website.
Natuurlijk kunt u hierover ook telefonisch contact met ons opnemen.

Is het mogelijk een optie te nemen op een schip?

U kan geheel vrijblijvend een optie nemen op het schip.  Wij houden het schip maximaal een week voor u vast. Zo heeft u tijd om uw gezelschap te raadplegen voordat u een definitieve beslissing neemt.

Hoe ontvang ik een offerte op maat?

Via een mail kunt u uw gegevens achterlaten, waarna wij contact met u opnemen om uw wensen voor een offerte op maat door te spreken.

Wat zijn de Algemene Voorwaarden?

Op uw boeking zijn de Algemene Voorwaarden van BBZ/TCN van toepassing.

+ Zeil arrangementen:

Wat is er bij een arrangement inbegrepen?

Dit is afhankelijk van het arrangement. Wat is inbegrepen wordt aangegeven op de pagina van het betreffende arrangement.

Kan ik ook aanpassingen doen aan arrangementen?

Voor de arrangementen is geen maatwerk mogelijk; het schip en de catering staan vast en elk arrangement heeft zijn eigen prijs.

Kan ik ook kiezen voor een andere afvaarthaven?

De mogelijke afvaarthavens worden per arrangement aangegeven. Andere havens zijn in overleg mogelijk.

+ Het zeilschip de Rival:

Is het schip geschikt voor rolstoelen?

Helaas neen. Door smalle gangboorden en trappen, is het in een rolstoel aan boord moeilijk verplaatsen.

Zijn huisdieren toegestaan aan boord?

Aan boord van de Rival zijn huisdieren niet toegestaan.

Hoe veilig is het schip?

De combinatie van goed materiaal en een ervaren bemanning maakt de Rival tot veilig en plezierig vervoersmiddel.  Tevens wordt ons schip op heel regelmatige basis grondig gekeurd door de scheepvaartinspectie.

Bij welke windkracht mag het schip niet uitvaren?

Omwille van zijn stabiliteit is het mogelijk om met de Rival te blijven varen tot windkracht 7.  Echter veel is afhankelijk van de groep en de andere externe omstandigheden.  De veiligheid van onze passagiers heeft de eerste prioriteit.  In overleg kan er eventueel wel gezeild worden bij meer wind, maar de schipper heeft hierin het laatste woord. Bij veel wind kunnen de binnenwateren van Friesland een uitstekend alternatief zijn.  Doorgaans staat hier minder wind.

+ De zeiltocht zelf:

Is het mogelijk eerder aan boord te komen?

In verband met het schoonmaken van het schip is het niet mogelijk eerder aan boord te komen dan de aangegeven inschepingtijd.

Is zeilervaring vereist om deel te nemen aan een tocht?

Voor geen van de zeiltochten is zeilervaring vereist. U leert onder de deskundige begeleiding van de bemanning de fijne kneepjes van het zeilen.

Kan ik zeeziek worden?

Als u slechts gevoelig bent voor zeeziekte, dan hoeft u niet te vrezen. De Rival is een heel stabiel en comfortabel schip dat weinig hinder ondervindt van de golfslag op het IJsselmeer en de Waddenzee.  Belangrijk is dat u zorgt dat u goed eet en slaapt, dat maakt u minder gevoelig.  Ook is het aan te raden buiten aan dek, in de frisse lucht, te verblijven zodat u zich kan fixeren op de horizon.  Iets wat benedendeks niet mogelijk is.  Bij de drogisterij of apotheek kan u eventueel tabletten tegen zeeziekte halen. Er bestaan ook polsbandjes tegen zeeziekte, die werken door middel van acupressuur.

Moet ik altijd meehelpen aan boord?

De mate van deelname verschilt per vaartocht. Neemt u deel aan een wedstrijdweekend, dan wordt van u verwacht dat u actief deelneemt aan het zeilen. Bij een korte dagtocht hoeft u niets te doen, maar u zult merken dat het plezier van het zeilen juist zit in de gezamenlijke inspanning.

Zijn er voldoende zwemvesten aan boord?

Er zijn voor alle gasten zwemvesten aan boord. Om te zorgen dat er voldoende zwemvesten aan boord zijn voor de kinderen, horen wij graag tijdig of er kinderen jonger dan 12 jaar meevaren.  Graag horen wij bij de reservatie wat per kind het gewicht is.

Welke route wordt er gevaren?

Het gewenste reisdoel en de route  wordt samen met u bij aankomst aan boord besproken. De route is altijd afhankelijk van weer en wind. De schipper  informeert u over de mogelijkheden.  Heeft u bepaalde wensen, dan kan u deze bij reservatie steeds vermelden.  De bemanning probeert hier in het mate van het mogelijke rekening mee te houden.

Welke bagage moet ik meenemen?

Gezien de ruimte aan boord in de hutten beperkt is, is het aan te raden om uw bagage in flexibele tassen mee te nemen.  Een aantal elektrische apparaten, zoals een föhn of stijltang, gebruiken veel stroom. Laat deze daarom liever thuis. Het opladen van mobiele telefoons, foto- of videoapparatuur en/of scheerapparaten is aan boord wel mogelijk.
Ook niet te vergeten: slaapzak of dekbed.  Het overige wordt door ons voorzien.
Als u niet voor catering hebt gekozen moet u ook denken aan een aantal dingen voor in de keuken en het dagelijkse leven aan boord : levensmiddelen, handdoeken, theedoeken, vaatdoeken, koffiefilters, vuilniszakken, afwas- en schoonmaakmiddel, toiletpapier en wc-reiniger .

Wat is het kledingadvies?

 Op een zeilschip bent u altijd afhankelijk van de weersomstandigheden. Het is daarom aan te raden uw kleding hier op aan te passen. Zowel bij goed als bij slecht weer is het verstandig om schoenen met rubberen zolen te dragen.  
Wat zeker te voorzien?  Waterdichte regenkleding en schoenen/laarzen (niet alleen tegen regen, maar ook voor buiswater).  Warme kleding: ook in de zomer kan het fris zijn op het water.  Zwemspullen, handdoeken, toiletspullen, zonnebrandcrème en zonnebril.  
Persoonlijke spullen zoals camera, muziek, instrumenten, boeken en spelletjes.
De Rival beschikt over een ruim assortiment aan leuke gezelschapspelletjes.  Tevens zijn er ook 2 gitaren aan boord.

Welke faciliteiten zijn er aan boord?

Deze kan je terugvinden onder de technische specificaties van het schip.
Mag er aan boord worden gebarbecued?
De schipper zal u met veel plezier vertellen welke de mogelijkheden zijn om te barbecueën tijdens de vaartocht

+ Betalingen zeiltochten:

Hoe zijn de betalingsvoorwaarden voor de scheepshuur?

Bij boeking voor hetzelfde jaar:
*50% veertien dagen na reservering
*50% vier weken voor afvaart
Bij boeking voor het volgende jaar
*15% voor 1 oktober
*35% voor 15 januari
*50% vier weken voor afvaart
Bij boekingen vanaf zeven weken voor afvaart 100% bij reservering.

Hoe zijn de betalingsvoorwaarden voor de catering?

Uiterlijk twee weken voor afvaart 100%.

+ Prijzen:

Wat is inbegrepen in de huurprijs?

De huurprijzen zijn op basis van zelfverzorging en inclusief bemanning, sluis-, brug- en havengelden, brandstof voor de motor bij gebruik in havens, sluizen en bruggen, alsmede 1 motor-uur per dag.
Niet in de prijs inbegrepen zijn: catering, handdoeken, bedlinnen en de eindschoonmaak.

Wat zijn de kosten als ik uit een andere haven wil vertrekken dan de thuishaven?

De Rival heeft Hoorn en Enkhuizen als standaard afvaarthaven. Het is ook mogelijk om een andere vertrekhaven te kiezen, maar in dat geval moet u rekening houden met overvaarkosten.  Deze bedragen € 65,00 per uur.   Wij kunnen u bij reservatie een idee geven van de overvaartijd.

Kan ik handdoeken en bedlinnen huren?

Dat is mogelijk.  De Rival is standaard voorzien van onderlakens en kussens met kussensloop.
Indien u er graag dekbedden en handdoeken bij huurt, dient u dit bij reservatie aan te geven zodat wij het nodige aan boord kunnen voorzien.
Prijs huur bedlinnen: € 16,00 pp.
Prijs huur handdoeken: € 4,50 ppph.

Is de eindreiniging in de prijs inbegrepen?

Neen, deze is niet mee in de huurprijs inbegrepen.  U kan er voor kiezen om deze zelf te doen en dan dient u het schip weer af te leveren zoals u het ontvangen heeft.  Of u kan er voor kiezen om de eindschoonmaak af te kopen.  Hier betaalt u een vergoeding van € 150,00 voor.  Deze dient aan boord betaald te worden aan de schipper.

+ Catering zeiltochten:

Kunnen wij zelf aan boord koken?

Ja.  De Rival beschikt over een goed uitgeruste keuken waar u zonder extra kosten gebruik van kan maken.

Eet de bemanning mee?

In principe eet de bemanning altijd mee omdat dit het contact met u ten goede komt.  Gelieve hier dan ook rekening mee te willen houden als u zelf kookt..

Welke catering kan ik bestellen?

Zie cateringlijst.

Gelieve er rekening mee te houden dat de cateringbestelling vier weken voor afvaart bekend moet zijn.

Wordt er rekening gehouden met voedsel allergieën?

Ja, onze kok heeft in de loop der jaren heel wat ervaring opgedaan met oa. Glutenvrij koken, lactose-intollerantie, vis-allergieën etc. Gelieve dit bij boeking van de catering door te willen geven zodat hier rekening mee gehouden kan worden. 

Afdrukken E-mailadres

Copyright © 2016-2020 Zeilschepenverhuur Stofbergen.   
All rights reserved

logo garant

Privacy en cookie beleid

Algemene voorwaarden

Webdesign by 1place4ads.nl